ביטוח בריאות
לקיבוצים ומושבים שיתופיים בלבד
כחברי קיבוץ יש לנו מכנה משותף רחב. הדמיון בין הצרכים הביטוחיים השונים יכול לשמש אתכם אל מול חברות הביטוח, ולספק לכם תנאים ומחירים מיוחדים. משקי טנא סוכנות לביטוח עומדת מאחוריכם, ומסייעת לכם בהשגת התנאים המיוחדים המגיעים לכם.
מהו ביטוח קולקטיבי?
ביטוחיים קולקטיביים הינו שם כללי לביטוחים המספקים מענה לקבוצת אנשים להם מכנה משותף רחב.
ביטוחים קולקטיביים מאפשרים לחברי הקבוצה ליהנות מתנאים מיוחדים וממחירים אטרקטיביים, ולמעשה מספקים מענה ביטוחי רחב בעלות נמוכה.
חברי הקיבוצים מהווים מיסודם קבוצה בעלת מכנה משותף רחב, היכול לשמש אותם ברכישת ביטוחים עבור חברי הקבוצה במחירים אטרקטיביים, מהם הם לא היו נהנים כיחידים.
הכח של הקבוצה עובד לטובתך.
מה מטרת ביטוח הבריאות?
להבטיח את היכולת הכלכלית להתמודד עם בעיות בריאותיות, פציעות ומחלות. ביטוח הבריאות יגן עליך ועל משפחתך בהתמודדות עם מצבים בריאותיים קשים ויסיע לכם לקבל את הטיפול הרפואי המיטבי האפשרי.
האם קיים רק סוג אחד של ביטוח בריאות?
לא. קיימים סוגים רבים ושונים של ביטוחי בריאות, אשר כל אחד מהם נותן מענה למקרים רפואיים מוגדרים.
ממה מורכב ביטוח בריאות?
הביטוח מתחלק לשלושה רבדים:
סל הבריאות: ביטוח בריאות ממלכתי המוענק לכל אזרח במדינת ישראל מתוקף חוק ביטוח בריאות ממלכתי.
שירותי בריאות נוספים (שב”ן) המוצעים על ידי קופות החולים (כללית מושלם / פלטינום, מכבי שלי וכו’) ומספקים למבוטחים שירותים אשר אינם מכוסים בשירותי הבריאות הממלכתיים.
ביטוח בריאות פרטי הנרכש ע”י כל אדם באופן עצמאי.
מדוע יש צורך בביטוח בריאות פרטי?
ביטוח הבריאות הינו ביטוח מודולרי. המבוטח יכול לבחור אילו כיסויים רפואיים הוא מעוניין לרכוש. הכיסויים הביטוחיים הקיימים בביטוח הבריאות הממלכתי ובשב”ן של קופות החולים אינם מכסים אתכם באופן מלא, ואפילו לא באופן מיטבי. מקרים רפואיים רבים, נפוצים וקשים ככל שיהיו, אינם מכוסים או מכוסים באופן חלקי בלבד בביטוח הבריאות הממלכתי ושב”ן של קופות החולים. ביניהם ניתן למצוא:
טיפולים למחלות קשות ומסכנות חיים
השתלות וטיפולים בחו”ל
תרופות שאינן בסל הבריאות
אבחון פרטי ומהיר במרפאות מומחים
כל מקרה מהמפורטים מעלה ומקרים קשים נוספים עלולים לגרום לחולה ולמשפחתו לקריסה כלכלית כתוצאה מהתעלמות המדינה.
מדוע כדאי להצטרף לביטוח הבריאות מוקדם ככל שניתן?
מרגע רכישת ביטוח בריאות על ידי מבוטח, קיום פוליסת הביטוח מובטח לו גם במקרה של החמרת מצב רפואי קיים. חברת הביטוח לא יכולה לבטל את הביטוח על דעת עצמה. בדרך כלל, ככל שמבוטח רוכש ביטוח בריאות מוקדם יותר, מצבו הבריאותו בעת הרכישה טוב יותר. ככל שמצבו הבריאותו במעמד ההצטרפות טוב יותר, כך עלות הביטוח נמוכה יותר. הפרמיה מתייקרת כל 5 שנים בהתאם לגיל המבוטח, אך הסכום הקבוע מראש נשאר קבוע גם במקרה של תביעת מבוטח את חברת הביטוח.
מה עושים במקרה של בעיה רפואית קיימת במועד ההצטרפות לביטוח?
1. במקרה של הצהרה על הבעיה הרפואית בהחרגה – הפרמיה לא תתייקר. במקרה של החמרת הבעיה הרפואית כל הקשור בבעיה ספציפית זו לא יכוסה ע”י חברת הביטוח, אך כל בעיה רפואית אחרת (שאינה קשורה למחלה שהוצהרה) תכוסה.
2. במקרה של הכללת הבעיה הרפואית הקיימת בפוליסה – הפרמיה תהיה יקרה יותר אך כל החמרה בבעיה רפואית זו תכוסה ע”י חברת הביטוח.
ביטוח בריאות מכסה כל בעיה רפואית שתתגלה מאז מועד תחילת הביטוח, כולל בעיה רפואית שהמבוטח לא ידע עליה במועד ההצטרפות (ולא תועדה ברשומות רפואיות).
לסיכום, שוק ביטוח הבריאות בישראל הולך ומשתנה עם חלוף השנים. יותר ויותר אנשים נזקקים לשירותי הבריאות הממלכתיים, אשר הינם בעלי היצע מוגבל. בשוק הולך ומשתנה, בו הכיסויים הרפואיים הניתנים על ידי המדינה וקופות החולים הולכים ומתמעטים, נכון להקדים תרופה למכה – תרתי משמע.